Connect with us

Actualitate

Personalități ale Ținutului Neamț (XLVIII). Grimberg Raimond, fizicianul de talie mondială

Publicat

pe

Profesor doctor, o autoritate necontestată în domeniul fizicii și tehnicii, o somitate recunoscută în țară și pe plan mondial. Primii ani din viață și pregătirea pentru cel ce avea să devină mai târziu, omul și profesionistul de înaltă ținută, au început în orașul Târgu-Neamț. Raimond Grimberg s-a născut în orașul Buhuși, (evreii din Târgu-Neamt erau ]n refugiu ]n acest oras) dar a promovat clasele primare și gimnaziale la Școala Generală Nr. 2, iar cele liceale la Liceul „Ștefan cel Mare”, absolvite în 1962 ca șef de promoție.

Cunoscut ca un cercetător desăvârșit, activitatea sa științifică este ilustrată în primul rând de cele peste 264 de publicații și comunicări științifice la conferințe naționale și internaționale.

În 1977 obține doctoratul în fizică la Universitatea din Iași, A pus bazele și a condus activitatea Departamentului de Testări Nedistructive (Institutul Național de Cercetare și Dezvoltare în Fizica Tehnică din Iași) de-a lungul câtorva decenii. Grupul de cercetare al departamentului condus de prof. dr. Raimond Grimberg, este unul dintre cele mai mari și mai active din România, rezultatele obținute în acest departament, aplicându-se în domenii precum: industriile aerospațiale și de automobile, apărare, construcții civile sau în industria nucleară.

Raimond Grimberg s-a stins din viață pe 21 octombrie 2013.[1]

Prof. Bălan Emanuel

[1] http://www.phys-iasi.ro/ift/laboratories/ndc/Raimond%20Grimberg.htm (accesat la 8 august 2015).

Actualitate

Incediu în localitatea Valea Albă, comuna Războieni

Publicat

pe

De

Prin apel la 112, în jurul orei 13:02, pompierii au fost înștiințati despre producerea unui incendiu la o locuință din localitatea Valea Albă, comuna Războieni.
La locul solicitării s-au deplasat pompierii din cadrul Detașamentului Piatra Neamț cu două autospeciale de stingere și o ambulanță SMURD și pompieri voluntari din cadrul SVSU Războieni cu o autospecială de stingere.


Incendiul se manifesta generalizat la o locuință, propagându-se și la o anexă gospodărească (bucătărie de vară) din imediata apropiere.
Forțele de intervenție au localizat și lichidat incendiul. A fost salvată anexa gospodărească, doar 10 mp din acoperiș fiind afectat de incendiu.
Cauza probabilă de producere a incendiului a fost stabilită ca fiind coșul de fum deteriorat.

Continua sa citesti

Actualitate

FOTO Cum să faci un lucru bine făcut să meargă prost

Publicat

pe

De

Cum să faci un lucru bine făcut să meargă prost.

         Problemele privind certitudinea transportului feroviar de călători din şi spre Tg. Neamț au apărut la aproape 20 de ani de la darea în exploatare a acestei artere de transport care leagă orașul de sub Cetatea Neamț de Pașcani, de ţară.

Pe peretele exterior al gării din Tg. Neamţ există o placă de marmură care aminteşte de beneficiile trenului pentru sublima economie de pe valea Ozanei. În ultimii 15 ani, multe linii ferate au fost închise traficului de călători, iar pe unele dintre ele nu mai circulă nici măcar un tren de marfă. Odată cu creşterea interesului pentru transportul rutier, pentru nevoia de a ajunge oriunde în ţară fără nicio escală, numărul călătorilor a scăzut considerabil. Trenurile de vineri şi duminică, multe dintre ele ce duc şi aduc studenţii târgunemţeni, mai amintesc de garniturile pline de altădată. „Şi totuși se învârte!” spun navetiștii din Tg. Neamţ, Timişeşti şi Cristeşti. Toate bune şi frumoase, spunem noi, până la Noul mers de tren care intră în vigoare de la 13 decembrie 2020. Da, 13! Printr-o decizie a Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR” SA, Manager al Infrastructurii Feroviare din România, entitate care administrează şi întreţine infrastructura feroviară publică, începând cu 13 decembrie 2020 se suspendă pe timp de noapte, mai precis între orele 21.00 şi 5.00, activitatea de coordonate şi mişcare de pe linia neinteroperabilă 515, Paşcani – Tg. Neamţ. Practic, trenurile care vor circula pe această linie trebuie să se încadreze în intervalul orar 5.00 – 21.00.

                           

         Astfel, trenul Regio 5520, cu plecare din Tg. Neamț la ora 5.24, are plecarea la ora 6.16, făcând imposibilă legătura cu trenurile InterRegio spre Bucureşti şi Iaşi şi Regio spre Suceava. Mare parte din navetiştii din Timişeşti şi Cristeşti vor apela la transportul cu microbuzele pentru a ajunge la serviciu (Paşcani) la ora 7.00. Oportunitățile călătoriilor cu trenul sunt mai vizibile în această perioadă mai mult ca niciodată: gratuitatea oferită la transport pentru elevi şi studenţi (decizii foarte clamate de politicieni), compensațiile oferite pentru pensionari, obligația păstrării unei distanţe fizice între călători, nu par a constitui priorităţi de afaceri de luat în seamă pentru cei care conduc vremelnic această companie. Cel puţin aşa pare! Decizia are considerente de reducere a costurilor, spun reprezentanţii companiei, însă eficienţa trenurilor va deveni din nou un subiect de discuție. Un serviciu public este rezultatul unor activităţi realizate la interfaţa dintre prestator şi client în scopul satisfacerii unor nevoi ale clientului.

Nevoile clienţilor, domnule ministru Cătălin Drulă, sunt cu o oră mai devreme! Un Om al cetaţii

 

Continua sa citesti

Actualitate

SALVAMONT NEAMȚ intervine pentru evacuarea unui turist de 74 de ani cu probleme de sănătate

Publicat

pe

De

Acțiune în derulare. Salvamont Neamț intervine în zona înalta a Masivului Ceahlău, cu două echipe pentru evacuarea unui turist de 74 de ani cu probleme de sănătate . Din informațiile primite acesta a urcat singur în cursul zilei de ieri și a intrat în hipotermie la ieșirea în golul alpin . Nu a sunat la 112 și a fost găsit inițial de un grup de turiști care l-au ajutat ajungă la Cabana Dochia. În cursul nopții starea lui s-a înrăutățit iar dimineață a sunat la 112. Echipa de intervenție urcă acum cu o autospecială pe valea Pârâului Martin până la cota 1350 în Curmătura La Scaune urmând de acolo se deplasese pe jos . A fost ales un traseu mai lung dar care are zone mai puține cu plăci de gheață. O a două echipa suport va interveni în momentul când începe coborârea victimei. Dacă totul decurge bine operațiunea va dura aproximativ cinci ore. Condițiile meteo fac imposibilă intervenția elicopterului.

Continua sa citesti

Popular