Connect with us

Economie

Ministrul Economiei Dănuț Andrușcă: Avem toate motivele să ne așteptăm în curând la o intensificare a relațiilor economice dintre România și Croația.

Publicat

pe

Zagreb, 24 aprilie – Ministrul Economiei, Dănuț Andrușcă, a declarat, la finalul vizitei de lucru pe care a efectuat-o în Croația în intervalul 23-24 aprilie, că relațiile economice dintre România și Croația se vor intensifica în viitorul apropiat, astfel încât operatorii economici din ambele state să aibă de câștigat. 

COMUNICAT DE PRESĂ

Ministrul Economiei Dănuț Andrușcă: Avem toate motivele să ne așteptăm în curând la o intensificare a relațiilor economice dintre România și Croația. Ministrul croat al Economiei a acceptat să vină cât de curând în România
Zagreb, 24 aprilie – Ministrul Economiei, Dănuț Andrușcă, a declarat, la finalul vizitei de lucru pe care a efectuat-o în Croația în intervalul 23-24 aprilie, că relațiile economice dintre România și Croația se vor intensifica în viitorul apropiat, astfel încât operatorii economici din ambele state să aibă de câștigat. Ministrul Andrușcă a afirmat că relația bilaterală dintre România și Croația este una foarte solidă, adăugând că este necesar ca schimbul economic și comercial să se ridice la nivelul relației politice.
În cadrul întâlnirilor pe care le-a avut la Zagreb, Dănuț Andrușcă a subliniat avantajele României ca destinație pentru investitorii croați. Acest mesaj a fost foarte bine primit de către cei doi Viceprim-Miniștri pe care Ministrul Economiei i-a întâlnit, precum și de către Președintele Camerei de Economie a Croației.
“Am avut o serie de întâlniri foarte reușite cu înalții demnitari croați. Concluzia a fost că relația economică dintre România și Croația are un potențial imens, că exporturile de produse românești în Croația pot fi intensificate și că România poate să fie o destinație pentru investitorii croați. Există voința pentru a dezvolta această relație, astfel încât acest potențial economic să fie atins. Am adresat o invitație oficială Ministrului Economiei din Republica Croația, doamna Martina Dalic, pentru a veni în România, că să putem să facem pași concreți pentru mediile de afaceri din ambele state. Domnia sa a acceptat și o așteptăm la București, în cel mai scurt timp. Vreau să mulțumesc Ambasadei României de la Zagreb și domnului ambasador Constantin Mihail Grigorie pentru sprijinul oferit și pentru activitatea pe care o desfășoară”, a declarat Dănuț Andrușcă, Ministrul Economiei.

Ministrul Economiei Dănuț Andrucă s-a întâlnit cu Damir Krsticevic, Vicepremier și Ministrul Apărării din Croația și cu omologul său Martina Dalic, Vicepremier și Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Meseriilor al Republicii Croația. Ambii vicepremieri croați au propus modalități concrete de cooperare economică între România și Croația, atât în ceea ce privește industria de apărare, cât și în ceea ce privește alte domenii de interes strategic, precum industriile și serviciile, în special turismul.
În cadrul întâlnirii cu Damir Krsticevic, Vicepremier și Ministrul Apărării al Republicii Croația, accentul a căzut pe dezvoltarea cooperării bilaterale în domeniul apărării, obiectiv de interes prioritar pentru ambele state. S-au discutat oportunități de consolidare a colaborării în domeniul tehnico-militar și oportunități de cooperare pe linia cercetării științifice, dezvoltării și inovării de produse în domeniul platformelor maritime, aeronautice și terestre, precum și în domeniul comunicaților. Vicepremierul Krsticevic a menționat dorința unei colaborări strânse între producătorii croați de armament și România, iar Ministrul Andrușcă a subliniat calitățile unor companii românești de prestigiu din industria de apărare, precum Romaero, IAR și Aerostar Bacău.
În cadrul întâlnirii cu Martina Dalic, Vicepremier și Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Meseriilor al Republicii Croația, discuțiile s-au axat atât pe elemente ce țin de cooperarea bilaterală și de Trioul România-Finlanda-Croația, precum și aspecte ce țin de consolidarea politicii industriale, creșterea masei antreprenorilor, precum și modul în care se pot găsi răspunsuri adecvate la noile provocări adresate forței de muncă în contextul digitalizării. Totodată, a fost abordată și posibilitatea unor investiții croate în sectorul alimentar românesc, în condițiile în care exportul de animale și produse de origine animală constituie reprezintă cea mai mare pondere a schimburilor comerciale româno-croate.
În cadrul întâlnirii cu Luka Burilovic, Președintele Camerei de Economie a Croației, Ministrul Dănuț Andrușcă a evidențiat importanța aprofundării parteneriatului cu Camera de Comerț și Industrie a României, în spiritul memorandumului de colaborare bilaterală dintre cele două Camere semnat anul trecut, în vederea intensificării relațiilor de parteneriat și afaceri dintre companiile românești și croate. Dănuț Andrușcă a subliniat calitatea produselor românești, punând un accent pe calitatea vinurilor. Așa cum a reieșit din cadrul discuțiilor, Croația poate să fie o destinație pentru exportul românesc de vin de calitate, în condițiile în care cererea de vin din timpul sezonului turistic nu este în întregime acoperită de capacitățile de producție croate. Totodată, s-a convenit și stimularea cooperării la nivelul sistemelor camerale naționale dintre România și Croația în vederea organizării de evenimente, precum și inițierea și dezvoltarea de contacte bilaterale la nivelul camerelor de comerț locale din România și Croația în vederea identificării de oportunități de afaceri și investiții la nivel local.

Biroul de presă
Ministerul Economiei

Continua sa citesti
Click pentru a comenta

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Mașinile electrice – între mit și adevăr

Publicat

pe

Atunci când vrei să cumperi ceva pentru tine sau pentru familia ta, ai tendința de a întreba apropiații cum stă treaba cu bunul respectiv. Cumva, acest lucru îți dă fie încredere în produs, fie te ajută te orientezi spre altceva. Când vorbim despre mașini, situația este similară, ele fiind un permanent subiect de discuție între iubitorii de autoturisme, dar și între cei care doresc întotdeauna ceva… altceva!

Dar ce spui de mașinile electrice? Câte review-uri ai citit despre ele? Ce prețuri crezi că au acestea? Sunt ele atât de scumpe pe cât se discută? Poluează la fel de mult ca mașinile care funcționează pe benzină sau pe motorină?

În acest articol, ne-am propus să dăm pe cărțile pe față și să facem puțină lumină în ceea ce privește situația mașinilor electrice. Hai să vedem împreună care sunt, de fapt, atributele lor și să demontăm miturile despre acestea, care nu fac cinste nici mașinilor, dar nici cumpărătorilor.

 

Mitul #1: Mașinile electrice poluează la fel de mult ca cele care folosesc combustibil

Cu siguranță ai mai auzit și, mai mult ca sigur, vei auzi în continuare acest lucru. Adevărul este că mașinile electrice sunt chiar prietenoase cu mediul înconjurător. Ele produc mult mai puțin dioxid ce carbon față de mașinile obișnuite, iar producția lor este tot atât de safe pe cât este folosirea.

Bine de știut este și faptul că motoarele electrice transformă 75% din energia chimică a bateriilor pentru a face mașina să funcționeze cum trebuie. Când vorbim despre benzină sau motorină, motoarele cu combustie internă transformă doar 20% din energia stocată în benzină. În plus, mașinile electrice nu lasă reziduuri din țeava de eșapament.

Mitul #2: Mașinile electrice sunt greu de întreținut, fiind foarte scumpe

Nimic mai fals. Pentru că suntem deja în secolul vitezei și totul e pe repede-înainte, oamenii s-au gândit să-ți facă treaba mai ușoară. Din acest motiv, mașinile de acest gen au devenit mult mai atractive si mai accesibile, costul bateriilor a scăzut foarte mult (și va continua să scadă), iar unele țări au înțeles impactul pozitiv al acestora și susțin cumpărarea lor.

La costuri de mentenanță există o diferență clară între mașinile electrice și cele care folosesc combustibil. În primul rând, trebuie să luăm în considerare faptul că electricitatea este cea mai ieftină sursă de energie. În al doilea rând, dacă ai de-a face cu un motor complicat, mai greu de îngrijit, e clar că vei avea nevoie constantă de mentenanță. Și cu toții suntem conștienți de faptul că acest lucru este departe de a fi ieftin. Cu fiecare nevoie vine un cost în plus. Deci ce ai alege, în final?

Mitul #3: Mașinile electrice nu rezistă la fel de mult ca cele normale

Adevărul este altul. Avem un exemplu foarte bun, de altfel, pentru tine: Wizzy, taxiul Nissan LEAF de 24 kW din Cornwall, care a mers peste 170.000 de mile (273.588km) cu bateria originală înainte de a fi vândută. Ce zici? Te-am convins?

Mai în glumă, mai în serios, mașinile electrice duc o viață foarte lungă. Bineînțeles, au nevoie de grijă și de atenție din partea posesorilor, dar, oricum ar fi, rezistă.

Mitul #4 Degeaba achiziționăm o mașină electrică, pentru că nu sunt suficiente locuri pentru încărcarea acestora

Dacă stăm să analizăm situația pe țară, putem trage anumite concluzii. Infrastructura pentru mașinile electrice se dezvoltă, iar punctele de încărcare sunt tot mai întâlnite. În plus, poți lăsa mașina la încărcat noaptea, în timp ce dormi. Soluții există, dar trebuie să faci un research înainte, pentru a te asigura că totul este în regulă, mai ales atunci când iei decizia finală, de achiziționare.

Nu știm dacă v-am convins. Probabil o să mai auzim zvonuri despre mașinile electrice, iar aceste mituri vor continua și ele să circule, la fel de bine cum circulă o mașină electrică pe șosea. Oricum ar fi, noi vă încurajăm să achiziționați o mașină de acest timp, atât pentru binele tău, cât și pentru binele Planetei. Alegând varianta ecologică și luând, astfel, o decizie eco-conștientă, te ajuți pe tine, dar, mai mult decât atât, ajuți și mediul înconjurător, care are nevoie de un refresh cât mai repede cu putință.

Autor: Paraschiv Alexandra

Continua sa citesti

Actualitate

Racordarea gratuită a imobilului cu gaz metan

Publicat

pe

Agenția Națională de Reglementare a Energiei a elaborat un nou regulament de racordare la rețeaua de distribuție a gazelor naturale, de care este nevoie ca urmare a ultimelor modificări ale legii energiei. Toți consumatorii casnici vor fi racordați gratuit.

  • Operatorul de distribuţie nu poate refuza racordarea la sistem și este obligat să finanțeze lucrările pentru realizarea obiectivelor/conductelor necesare racordării consumatorilor aflați în perimetrul unității administrativ-teritoriale pentru care a fost concesionat serviciul public de distribuţie. Termenul de extindere și/sau branșare a consumatorilor nu poate depăși termenul de 90 de zile de la data obținerii autorizației de construire.
  • Operatorul de distribuție are obligația să racordeze toți solicitanții, viitori clienți finali casnici la sistemul de distribuție, în termen de 90 zile de la data obținerii autorizației de construire. Recuperarea costurilor privind racordarea clienților casnici se realizează prin tarifele de distribuţie.
  • Lucrările necesare racordării vor fi realizate de către operatorii economici autorizați de către ANRE şi selectați prin proceduri concurenţiale, transparente şi nediscriminatorii de către operatorul de distribuţie.
  • În cazul clientului final non-casnic, operatorul de distribuție are obligația să asigure finanțarea și realizarea lucrărilor de proiectare și execuție a instalației de extindere și branșare până la 2500 metri. Solicitantul, viitor client final non-casnic, are obligația să utilizeze locul de consum și să păstreze destinația acestuia pe o perioadă de 5 ani de la data punerii în funcțiune a instalației de racordare. În situația în care instalația de extindere și branșare este mai mare de 2500 metri, operatorul de distribuție are obligația să asigure finanțarea lucrărilor de proiectare și execuție în vederea realizării obiectivelor/conductelor părți componente ale sistemului de distribuție necesare racordării indiferent de lungime, urmând ca instalația de racordare să fie finanțată de clientul final non-casnic.

De asemenea, noul Regulament permite accesul la gaze naturale unui număr sporit de utilizatori și, în același timp, vine în sprijinul viitorilor clienți finali casnici cu venituri reduse.

Punerea în aplicare a prevederilor Regulamentului are un impact important asupra consumatorilor clienți finali casnici şi prin dezvoltarea programelor de alimentare cu gaze naturale a localităților și de extindere/înființare a sistemelor de distribuţie a gazelor naturale, astfel autoritățile administrației publice au posibilitatea să realizeze planurile de dezvoltare a sistemelor de distribuție pe termen mediu și lung prin finanțarea acestor lucrări din fonduri nerambursabile.

1) Ce tipuri de branșamente sunt?
– branșamentele sunt de 2 tipuri respectiv branșamentul la limita de proprietate și instalația de utilizare din interiorul proprietății.
2) Cine suportă cheltuielile?
– branșamentul imobilului se face până la limita de proprietate pe costul operatorului de gaz.
– instalația de utilizare se face pe bază de proiect cu orice firmă sau persoană autorizată, nu neapărat firma care este operatorul de gaze în zonă.
3) Poate impune operatorul de gaze ca instalația de utilizare să fie efectuata de el?
– Nu
4) Poate operatorul de gaze să refuze bransarea imobilului dacă proiectul din interiorul imobilului este executat de altcineva?
– Nu, atât timp cât este executat de o companie autorizată
Cereți branșare și informații în scris. Pentru orice problemă întâmpinată nu ezitați să trimiteți un email la anre@anre.ro

Continua sa citesti

Actualitate

Alocații mai mari din septembrie

Publicat

pe

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a prezentat Guvernului o propunere ce vizează majorarea alocațiilor cu 20% din 1 septembrie.

“Prima mărire va fi în luna septembrie, aferentă lunii august. Copiii cu vârsta cuprinsă între 2 şi 18 ani vor primi 185 de lei, iar cei între 0-2 ani, precum și copiii cu dizabilități până în 18 ani vor primi 369 de lei”, a declarat Violeta Alexandru.

Astfel, începând cu luna septembrie, copiii până în 2 ani şi cei cu dizabilităţi vor primi 369 de lei, lunar, iar cei între 2 şi 18 ani vor primi 185 de lei, lunar, alocaţie de stat.

Alocaţia de stat pentru copii se stabileşte în cuantum de:

  • 185 de lei pentru copiii între 2 şi 18 ani, respectiv 369 lei pentru copiii între 0 şi 2 ani şi copiii cu dizabilităţi între zero şi 18 ani, începând din 1 septembrie 2020.
  • O nouă creştere de 20% se va aplica în februarie 2021, iar o alta, tot de 20%, în august 2021.
  • Creşterea va fi similară şi în 2022 – de 20% la începutul anului şi de 20% în luna august.
  • Copiii vor primi alocaţiile dublate începând cu luna iulie 2022. Atunci, alocatiile vor ajunge la 300 de lei pentru copiii între 2 si 18 ani si la 600 de lei pentru copiii până în 2 ani și cei cu dizabilități.

Violeta Alexandru a spus că impactul bugetar, pentru acest an, este de 500 de milioane de lei, iar pentru anul viitor, se adaugă sumelor încă 3 miliarde de lei. În 2022, impactul va mai cuprinde încă 2,8 miliarde. ”Vom ajunge la 14 miliarde de lei, la finalul anului 2022”, a mai spus ministrul.

Continua sa citesti

Popular