Connect with us

Economie

Ministerul Economiei redevine acţionar majoritar la Şantierul DMHI Mangalia

Publicat

pe

Tranzacţia referitoare la Şantierul DMHI Mangalia a fost finalizată, procedură în urma căreia Ministerul Economiei, prin Şantierul Naval 2 Mai Mangalia, devine acţionar majoritar cu 51% din acţiuni, în timp ce partenerul olandez, Damen Shipyards Group, va deţine 49% din acţiuni, a anunţat luni ministerul.

”Cu o vastă experienţă în construcţia de nave şi în managementul şantierelor navale, dovedită inclusiv în România, la Galaţi, Damen va prelua controlul operational. Experienţa şi managementul olandez vor contribui la stabilizarea şantierului, fiind aşteptată o recuperare durabilă şi eficientă a activităţii. În calitate de acţionar majoritar statul român va monitoriza cu atenţie evoluţia în Şantierul Naval, pentru a se asigura în legătură cu revitalizarea obiectivului industrial”, a informat luni Ministerul Economiei.

Ministrul Economiei, Dănuţ Andruşcă, a afirmat că, acum, există motive de optimism în şantier şi în rândul comunităţii locale, care s-a aflat o perioadă mult prea îndelungată de timp într-o situaţie dificilă. “Sunt bucuros să pot anunţa finalizarea tranzacţiei pachetului de acţiuni la Şantierul din Mangalia, la exact patru luni de când am anunţat public că împreună cu echipa din minister am rezolvat o situaţie de blocaj care dura de prea mult timp. Acum avem motive de optimism în ceea ce priveşte viitorul şantierului şi revitalizarea acestuia. Am încredere că partenerul olandez va contribui la relansarea activităţii în şantier şi la dezvoltarea acestuia”, a declarat Dănuţ Andruşcă.

Ministrul Economiei a mai arătat că este o premieră pentru România, ca statul român să redevină acţionar majoritar la un obiectiv industrial strategic care fusese anterior privatizat. “Este pentru prima dată când statul român redevine acţionar majoritar la un obiectiv privatizat. Şantierul Naval este un obiectiv strategic, iar controlul statului român este o reuşită majoră. Totodată, este o dovadă a politicii economice naţionale demne pe care şi-a asumat-o Guvernul şi este o dovadă că ne ţinem de cuvânt şi că realizăm ceea ce spunem că vom realiza”, a mai afirmat ministrul Economiei.

Prezent în România pentru acest eveniment, Frank Eggink, membru în consiliului de administraţie al Damen Shipyards Group şi CFO, a spus că Damen va facilita o tranziţie lină şi va păstra angajată resursa umană talentată şi calificată. „Cu sprijinul  Guvernului României, al Şantierului Naval 2 Mai, al forţei de muncă experimentate şi al comunităţii locale, Damen îşi propune să restabilească sănătatea financiară a şantierului, să stabilizeze ocuparea forţei de muncă şi să urmărească oportunităţi comerciale pe plan internaţional care să contribuie la restabilirea nivelurilor de activitate”, a spus el.

via www.stiripesurse.ro

Continua sa citesti
Click pentru a comenta

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Oferte energie electrica. Iata cum sa alegi cel mai bun furnizor

Publicat

pe

De

Daca inca nu stiai, preturile pentru furnizarea energiei electrice la clientii casnici nu va mai fi reglementat de catre Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE) cum se intampla pana acum.

Drept urmare, clientii casnici isi pot alege o alta oferta al unui furnizor sau pot sa foloseasca in continuare compania cu care au incheiat deja un contract, la pretul din oferta de serviciu universal.

Totodata, clientii casnici pot sa aleaga o oferta de furnizare ce corespunde cel mai bine nevoilor lor. Astfel, vor incheia un contract de furnizare a energiei electrice in regim concurential.

Iata cum poti sa le compari

Ei bine, cu ajutorul celor de la Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE), ai posibilitatea de a compara oferte la energie electrica.

Totusi, atunci cand vrei sa alegi cea mai buna oferta pentru energie electrica, ar trebui sa analizezi oferta de pret, dar si conditiile asociate pretului de furnizare.

Aceste oferte difera de la o companie la alta, iar pentru ca ai libertatea de a alege, ar trebui sa citesti cu atentie si sa vezi ce conditii comerciale se impun.

Citeste atent contractul, pentru ca acesta nu trebuie sa creeze un dezechilibru intre drepturile si obligatiile clientilor finali si cele ale furnizorilor.

Iti sugeram sa citesti cu atentie clauzele referitoare la:

pretul energiei electrice
perioada pentru care se aplica pretul mentionat in oferta
perioada pentru care se incheie contractul
ce comisioane se aplica atunci cand se inceteaza contractul
facturarea unei componente fixe stabilita in lei/zi sau in lei/luna
termenele, modalitatile si conditiile referitoare la plata facturilor
modalitatile de transmitere a facturilor
documentele anexate facturilor
drepturile si obligatiile partilor
conditii privind reinnoirea, prelungirea, rezilierea sau denuntarea unilaterala anticipata a contractului de furnizare
garantiile care se solicita

Nu uita insa ca va trebui sa platesti toate facturile de la fosta companie care iti furniza energie electrica, iar acest lucru trebuie facut in maximum 42 de zile calendaristice de la data incetarii contractului.

In cazul in care soldul este negativ, adica ai platit in plus la factura si actualul furnizor de energie electrica iti datoreaza bani, acesta are obligatia de a returna clientului suma datorata in termen de 5 zile calendaristice de la data emiterii facturii.

Sursa www.cumsa.ro

Continua sa citesti

Actualitate

Mașinile electrice – între mit și adevăr

Publicat

pe

Atunci când vrei să cumperi ceva pentru tine sau pentru familia ta, ai tendința de a întreba apropiații cum stă treaba cu bunul respectiv. Cumva, acest lucru îți dă fie încredere în produs, fie te ajută te orientezi spre altceva. Când vorbim despre mașini, situația este similară, ele fiind un permanent subiect de discuție între iubitorii de autoturisme, dar și între cei care doresc întotdeauna ceva… altceva!

Dar ce spui de mașinile electrice? Câte review-uri ai citit despre ele? Ce prețuri crezi că au acestea? Sunt ele atât de scumpe pe cât se discută? Poluează la fel de mult ca mașinile care funcționează pe benzină sau pe motorină?

În acest articol, ne-am propus să dăm pe cărțile pe față și să facem puțină lumină în ceea ce privește situația mașinilor electrice. Hai să vedem împreună care sunt, de fapt, atributele lor și să demontăm miturile despre acestea, care nu fac cinste nici mașinilor, dar nici cumpărătorilor.

 

Mitul #1: Mașinile electrice poluează la fel de mult ca cele care folosesc combustibil

Cu siguranță ai mai auzit și, mai mult ca sigur, vei auzi în continuare acest lucru. Adevărul este că mașinile electrice sunt chiar prietenoase cu mediul înconjurător. Ele produc mult mai puțin dioxid ce carbon față de mașinile obișnuite, iar producția lor este tot atât de safe pe cât este folosirea.

Bine de știut este și faptul că motoarele electrice transformă 75% din energia chimică a bateriilor pentru a face mașina să funcționeze cum trebuie. Când vorbim despre benzină sau motorină, motoarele cu combustie internă transformă doar 20% din energia stocată în benzină. În plus, mașinile electrice nu lasă reziduuri din țeava de eșapament.

Mitul #2: Mașinile electrice sunt greu de întreținut, fiind foarte scumpe

Nimic mai fals. Pentru că suntem deja în secolul vitezei și totul e pe repede-înainte, oamenii s-au gândit să-ți facă treaba mai ușoară. Din acest motiv, mașinile de acest gen au devenit mult mai atractive si mai accesibile, costul bateriilor a scăzut foarte mult (și va continua să scadă), iar unele țări au înțeles impactul pozitiv al acestora și susțin cumpărarea lor.

La costuri de mentenanță există o diferență clară între mașinile electrice și cele care folosesc combustibil. În primul rând, trebuie să luăm în considerare faptul că electricitatea este cea mai ieftină sursă de energie. În al doilea rând, dacă ai de-a face cu un motor complicat, mai greu de îngrijit, e clar că vei avea nevoie constantă de mentenanță. Și cu toții suntem conștienți de faptul că acest lucru este departe de a fi ieftin. Cu fiecare nevoie vine un cost în plus. Deci ce ai alege, în final?

Mitul #3: Mașinile electrice nu rezistă la fel de mult ca cele normale

Adevărul este altul. Avem un exemplu foarte bun, de altfel, pentru tine: Wizzy, taxiul Nissan LEAF de 24 kW din Cornwall, care a mers peste 170.000 de mile (273.588km) cu bateria originală înainte de a fi vândută. Ce zici? Te-am convins?

Mai în glumă, mai în serios, mașinile electrice duc o viață foarte lungă. Bineînțeles, au nevoie de grijă și de atenție din partea posesorilor, dar, oricum ar fi, rezistă.

Mitul #4 Degeaba achiziționăm o mașină electrică, pentru că nu sunt suficiente locuri pentru încărcarea acestora

Dacă stăm să analizăm situația pe țară, putem trage anumite concluzii. Infrastructura pentru mașinile electrice se dezvoltă, iar punctele de încărcare sunt tot mai întâlnite. În plus, poți lăsa mașina la încărcat noaptea, în timp ce dormi. Soluții există, dar trebuie să faci un research înainte, pentru a te asigura că totul este în regulă, mai ales atunci când iei decizia finală, de achiziționare.

Nu știm dacă v-am convins. Probabil o să mai auzim zvonuri despre mașinile electrice, iar aceste mituri vor continua și ele să circule, la fel de bine cum circulă o mașină electrică pe șosea. Oricum ar fi, noi vă încurajăm să achiziționați o mașină de acest timp, atât pentru binele tău, cât și pentru binele Planetei. Alegând varianta ecologică și luând, astfel, o decizie eco-conștientă, te ajuți pe tine, dar, mai mult decât atât, ajuți și mediul înconjurător, care are nevoie de un refresh cât mai repede cu putință.

Autor: Paraschiv Alexandra

Continua sa citesti

Actualitate

Racordarea gratuită a imobilului cu gaz metan

Publicat

pe

Agenția Națională de Reglementare a Energiei a elaborat un nou regulament de racordare la rețeaua de distribuție a gazelor naturale, de care este nevoie ca urmare a ultimelor modificări ale legii energiei. Toți consumatorii casnici vor fi racordați gratuit.

  • Operatorul de distribuţie nu poate refuza racordarea la sistem și este obligat să finanțeze lucrările pentru realizarea obiectivelor/conductelor necesare racordării consumatorilor aflați în perimetrul unității administrativ-teritoriale pentru care a fost concesionat serviciul public de distribuţie. Termenul de extindere și/sau branșare a consumatorilor nu poate depăși termenul de 90 de zile de la data obținerii autorizației de construire.
  • Operatorul de distribuție are obligația să racordeze toți solicitanții, viitori clienți finali casnici la sistemul de distribuție, în termen de 90 zile de la data obținerii autorizației de construire. Recuperarea costurilor privind racordarea clienților casnici se realizează prin tarifele de distribuţie.
  • Lucrările necesare racordării vor fi realizate de către operatorii economici autorizați de către ANRE şi selectați prin proceduri concurenţiale, transparente şi nediscriminatorii de către operatorul de distribuţie.
  • În cazul clientului final non-casnic, operatorul de distribuție are obligația să asigure finanțarea și realizarea lucrărilor de proiectare și execuție a instalației de extindere și branșare până la 2500 metri. Solicitantul, viitor client final non-casnic, are obligația să utilizeze locul de consum și să păstreze destinația acestuia pe o perioadă de 5 ani de la data punerii în funcțiune a instalației de racordare. În situația în care instalația de extindere și branșare este mai mare de 2500 metri, operatorul de distribuție are obligația să asigure finanțarea lucrărilor de proiectare și execuție în vederea realizării obiectivelor/conductelor părți componente ale sistemului de distribuție necesare racordării indiferent de lungime, urmând ca instalația de racordare să fie finanțată de clientul final non-casnic.

De asemenea, noul Regulament permite accesul la gaze naturale unui număr sporit de utilizatori și, în același timp, vine în sprijinul viitorilor clienți finali casnici cu venituri reduse.

Punerea în aplicare a prevederilor Regulamentului are un impact important asupra consumatorilor clienți finali casnici şi prin dezvoltarea programelor de alimentare cu gaze naturale a localităților și de extindere/înființare a sistemelor de distribuţie a gazelor naturale, astfel autoritățile administrației publice au posibilitatea să realizeze planurile de dezvoltare a sistemelor de distribuție pe termen mediu și lung prin finanțarea acestor lucrări din fonduri nerambursabile.

1) Ce tipuri de branșamente sunt?
– branșamentele sunt de 2 tipuri respectiv branșamentul la limita de proprietate și instalația de utilizare din interiorul proprietății.
2) Cine suportă cheltuielile?
– branșamentul imobilului se face până la limita de proprietate pe costul operatorului de gaz.
– instalația de utilizare se face pe bază de proiect cu orice firmă sau persoană autorizată, nu neapărat firma care este operatorul de gaze în zonă.
3) Poate impune operatorul de gaze ca instalația de utilizare să fie efectuata de el?
– Nu
4) Poate operatorul de gaze să refuze bransarea imobilului dacă proiectul din interiorul imobilului este executat de altcineva?
– Nu, atât timp cât este executat de o companie autorizată
Cereți branșare și informații în scris. Pentru orice problemă întâmpinată nu ezitați să trimiteți un email la anre@anre.ro

Continua sa citesti

Popular