Connect with us

Actualitate

De astăzi 15.05.2020 intrăm în perioada de stare de alertă

Publicat

pe

❗️HOTĂRÂRE nr. 24 din 14.05.2020 privind aprobarea instituirii stării de alertă la nivel național și a măsurilor de prevenire și control a infecțiilor, în contextul situației epidemiologice generate de virusul SARSCoV-2❗️

🔴Art.1 Începând cu data de 15.05.2020, se declară Starea de alertă la nivel național, pentru o perioadă de 30 de zile.

🔴Art.2 Măsurile de prevenire și control a infecțiilor, aplicabile pe timpul stării de alertă, sunt prevăzute în anexa, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

🔴Art.3 Regulile de desfășurare a unor activități care necesită măsuri specifice de protecție sanitară se adoptă prin ordin comun al ministrului sănătății și al ministrului cu competență în domeniu.

🔴Art.4 Pentru alte măsuri decât cele prevăzute la art. 3, necesare aducerii la îndeplinire a prezentei hotărâri, autoritățile administrației publice centrale și locale emit acte normative şi acte administrative, potrivit normelor de competență și domeniilor de activitate pe care le gestionează.

🔴Art.5 În aplicarea dispozițiilor art. 7 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 11/2020, privind stocurile de urgență medicală, precum și unele măsuri aferente instituirii carantinei, aprobată cu modificări și completări prin Legea 20/2020, cu modificările și completările ulterioare, și ale HG nr.557/2016 privind managementul tipurilor de risc, secretarul de stat, șef al Departamentului pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, dispune, în colaborare cu Ministerul Sănătății, prin ordin al comandantului acțiunii, măsurile necesare prevenirii și combaterii infecțiilor cu coronavirusul SARS-CoV-2 , în cadrul acțiunilor de răspuns la nivel național.

🔴Art.6 Prezenta Hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

❗️MĂSURI DE PREVENIRE ȘI CONTROL A INFECȚIILOR APLICABILE PE DURATA STĂRII DE ALERTĂ ❗️

🔴1. Începând cu data de 15.05.2020, în spațiile comerciale, mijloacele de transport în comun, la locul de muncă și în alte spații închise se instituie obligativitatea purtării măștii, astfel încât nasul și gura să fie acoperite.

🔴2. Instituțiile și autoritățile publice, precum și operatorii economici publici și privați, au obligația organizării activității, astfel încât munca să se desfășoare de la domiciliul angajaților, iar dacă activitatea desfășurată nu permite acest lucru, să ia măsuri pentru: a) asigurarea triajului epidemiologic constând în controlul temperaturii personalului propriu şi vizitatorilor, la punctele de control-acces în incinte; b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor înaintea intrării în spațiile de lucru; c) respectarea regulilor privind desfășurarea activității în birourile cu spații comune (open space)și a regulilor privind funcționarea unităților de cazare în regim hotelier; d) decalarea programului de lucru, pentru entităţile cu un număr mai mare de 50 de salariați, astfel încât începerea, respectiv terminarea programului de lucru să se realizeze la intervale de minimum 1 oră, pe parcursul a minimum 3 ore, în tranșe de minim 20% din personal.

🔴3. Instituțiile publice și operatorii economici care desfășoară activități comerciale/de lucru cu publicul ce implică accesul persoanelor în interiorul clădirilor, iau măsuri pentru organizarea activității, astfel: a) accesul trebuie să fie organizat astfel încât să fie asigurată o suprafață minimă de 4 mp pentru fiecare client/persoană și o distanță minimă de 2 m între oricare două persoane apropiate; b)să nu permită accesul persoanelor a căror temperatură corporală, măsurată la intrarea în incintă, depășește 37,3 0C; c) să asigure dezinfectarea suprafețelor expuse și evitarea aglomerării de persoane, în special în zonele caselor de marcat/ghișeelor.

🔴4. Operatorii de transport persoane, publici și privați, își organizează activitatea astfel încât să fie respectate regulile specifice.

🔴5. (1) Pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2, sunt interzise organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, concerte sau orice alte întruniri în spații deschise, precum și de activități culturale, științifice, artistice, sportive, de divertisment, jocuri de noroc, activități de fitness, activități în piscine și de tratament balnear desfășurate în spații închise.

(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. 1 următoarele activități: 2 a) activitățile organizate de slujitorii cultelor religioase, cu participarea publicului, care se desfășoară doar în exteriorul lăcașurilor de cult, precum și practicile și ritualurile cu caracter privat în interiorul lăcașurilor de cult (cu participarea a maxim 16 persoane) se realizează cu respectarea măsurilor de prevenire și protecție stabilite. Slujbele religioase desfășurate în spații publice, în exteriorul lăcașurilor de cult, nu sunt considerate adunări publice; b) activitățile de îngrijire personală care se desfășoară în spațiile special destinate și cu respectarea măsurilor de prevenire și protecție; c) activitățile de pregătire a sportivilor de performanță în cantonamente, care se desfășoară cu respectarea măsurilor de prevenire și protecție; d) activitățile culturale desfășurate în spațiile special destinate, respectiv la nivelul muzeelor, bibliotecilor și a sălilor de expoziții care se desfășoară cu respectarea măsurilor de prevenire și protecție; e) activitățile recreativ-sportive în aer liber, precum ciclismul, drumețiile, alergarea, canotajul, alpinismul, vânătoarea, pescuitul și altele asemenea, care se desfășoară cu participarea a cel mult 3 persoane care nu locuiesc împreună.

🔴6. (1) Este suspendată temporar activitatea de servire şi consum al produselor în spațiile comune de servire a mesei din interiorul restaurantelor, hotelurilor, motelurilor, pensiunilor, cafenelelor sau altor localuri publice, cât și la terasele din exteriorul acestor locații.

(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. 1 activitățile de preparare a hranei, cât și de comercializare a produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice, care nu presupun rămânerea clienților în spațiile destinate acestui scop, precum cele de tip „drivein“, „room-service“, livrare la client, ”take-away” etc.

🔴7. (1) Este suspendată temporar activitatea de comercializare cu amănuntul a produselor şi serviciilor în centrele comerciale cu suprafața construită mai mare de 15.000 mp, în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici.

(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. 1 următoarele activități: a) vânzarea produselor alimentare, veterinare, farmaceutice, a produselor și serviciilor de optică medicală şi a serviciilor de curățătorie; b) vânzarea produselor electronice și electrocasnice, doar dacă operatorii economici asigură livrarea acestora la domiciliul/sediul cumpărătorului; c) activitatea desfășurată de operatorii economici din cadrul centrelor comerciale care au accesul asigurat direct din exteriorul incintei și este întreruptă comunicarea cu restul complexului.

🔴8. Se instituie obligativitatea menținerii funcționării centrelor rezidențiale de îngrijire și asistență a persoanelor vârstnice, centrelor rezidențiale pentru copii și adulți, cu și fără dizabilități, precum și pentru alte categorii vulnerabile și impunerea unor condiții de izolare a personalului pe perioada prezenței la serviciu.

🔴9. (1) Se interzice intrarea pe teritoriul României, prin punctele de trecere a frontierei de stat, a cetățenilor străini şi apatrizilor. (2) Sunt exceptați de la prevederile alin. 1 următorii cetățeni străini: a) membri de familie ai cetățenilor români; b) membri de familie ai cetățenilor altor state membre ale U.E. sau ale Spațiului Economic European ori ai Confederației Elvețiene, cu rezidență în România; c) persoane care posedă o viză de lungă ședere, un permis de ședere sau un document echivalent permisului de ședere eliberat de autoritățile, ori un document echivalent acestora emis de autoritățile altor state, potrivit dreptului U.E.; d) persoane care se deplasează în interes profesional, dovedit prin viză, permis de ședere sau un alt document echivalent; e) personal diplomatic sau consular, personal al organizațiilor internaționale, personal militar sau personal care poate asigura ajutor umanitar; f) pasageri în tranzit, inclusiv cei repatriați ca urmare a acordării protecției consulare; g) pasageri care călătoresc din motive imperative; h) persoane care au nevoie de protecție internațională sau din alte motive umanitare.

🔴10. (1) Se prelungește măsura suspendării zborurilor efectuate de operatorii economici din aviație spre Austria, Belgia, Confederația Elvețiană, Franța, Germania, Iran, Italia, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Regatul Țărilor de Jos, Spania, Statele Unite ale Americii, Turcia și Iran, și din aceste țări către România pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 14 zile, începând cu data de 15.05.2020.

(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. 1 următoarele categorii de zboruri: – efectuate cu aeronave de stat; – de transport marfă şi/sau corespondență; – umanitare sau care asigură servicii medicale de urgență; – pentru căutare-salvare sau de intervenție în situații de urgență, la solicitarea unei autorități publice din România; – având drept scop transportul echipelor de intervenție tehnică, la solicitarea operatorilor economici stabiliți în România; – aterizărilor tehnice necomerciale; – de poziționare a aeronavelor, fără încărcătură comercială (ferry); – tehnice în scopul efectuării unor lucrări la aeronave; – efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucrătorilor sezonieri sau pentru repatrierea unor cetățeni străini, din România către alte state, cu avizul Autorității Aeronautice Civile Române și al autorității competente din statul de destinație; – zborurilor efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), din alte 4 state către România pentru repatrierea cetățenilor români, cu avizul Autorității Aeronautice Civile Române, în baza acordului Ministerului Afacerilor Interne și al Ministerului Afacerilor Externe; – zborurilor efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucrătorilor din sectorul transporturilor prevăzuți în Anexa nr. 3 la Comunicarea privind implementarea Culoarelor Verzi („Green Lanes”) în temeiul Orientărilor privind măsurile de gestionare a frontierelor în vederea protejării sănătății și a asigurării disponibilității mărfurilor și serviciilor esențiale – C(2020) 1897, din 23.03.2020, din România către alte state și din alte state către România, cu avizul Autorității Aeronautice Civile Române, al Ministerului Afacerilor Externe și al autorității competente din statul de destinație.

🔴11. (1) Se suspendă transportul rutier internațional de persoane prin servicii regulate, servicii regulate speciale și servicii ocazionale în trafic internațional, pentru toate cursele efectuate de către operatorii de transport spre Italia, Spania, Franța, Germania, Austria, Belgia, Confederația Elvețiană, Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord, Regatul Țărilor de Jos și Turcia și din aceste țări către România, până în data de 01 iunie 2020.

(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică transportului rutier internațional de persoane prin servicii ocazionale, în cazul în care sunt îndeplinite următoarele condiții cumulative: a) sunt transportate numai persoanele care: au un contract de muncă valabil pe teritoriul statului de destinație, au drept de ședere valabil în statul de destinație sau se întorc în România din statul în care au lucrat sau au locuit; b) există acordul, aprobarea sau avizul statelor tranzitate și a statului de destinație privind desfășurarea cursei; c) operatorul de transport rutier informează Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. din cadrul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, cu cel puțin 24 de ore înainte de plecarea în cursă, cu privire la efectuarea cursei, precum și toate celelalte date și informații prevăzute de legislația specifică în vigoare; odată cu informarea respectivă, operatorul de transport prezintă acceptul tuturor statelor tranzitate precum și a statului de destinație pentru derularea transportului respectiv; d) operatorul de transport rutier care efectuează transportul, împreună cu agenția de recrutare și persoanele care urmează a fi transportate iau toate măsurile necesare pentru respectarea normelor și recomandărilor autorităților responsabile privind evitarea aglomerării persoanelor, măsurile de protecție și siguranță a pasagerilor și conducătorilor auto.

🔴12. Se reia activitatea cabinetelor de medicină dentară pentru cazurile care nu reprezintă urgență, cu respectarea măsurilor de prevenire și control a răspândirii infecțiilor;
🔴13. Se reia asigurarea asistenței medicale ambulatorii pentru cazurile care nu reprezintă urgență și care nu au potențial de agravare, cu condiția organizării activității astfel încât consultațiile să fie efectuate doar cu programare prealabilă și interzicerea staționării pacienților în zonele de așteptare, precum și activitățile de internare a pacienților care nu sunt urgențe medicale, la nivelul unităților sanitare non-COVID, cu menținerea interdicțiilor de acces a aparținătorilor, fiind obligatorie organizarea unui sistem de informare a acestora despre starea pacienților internați.

🔴14. (1) Se instituie, începând cu data de 15.05.2020, pentru toate persoanele care vin în România din străinătate, măsura carantinării/izolării la locuință împreună cu familia/aparținătorii cu care locuiesc împreună, iar pentru cele care nu au posibilitatea îndeplinirii condițiilor pentru măsura mai sus menționată sau solicită acest lucru pentru a nu își expune familia, se poate opta pentru măsura carantinei instituționalizate, în spații special destinate puse la dispoziție de autorități.

(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) următoarele categorii de persoane: a) conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone; b) membri ai Parlamentului European, parlamentari și personal aparținând sistemului național de apărare ordine publică și siguranță națională; c) piloții de aeronave şi personalul navigant; d) mecanicii de locomotivă și personalul feroviar; e) personalul navigant care debarcă de la bordul navelor de navigație interioară, care arborează pavilion român, într-un port românesc, și care nu prezintă simptome asociate COVID-19, cu condiția asigurării de către angajatori a certificatului pentru lucrătorii din transportul internațional și a echipamentelor individuale de protecție împotriva COVID-19, pe timpul deplasării de la navă la locația unde poate fi contactat în perioada dintre voiajuri; f) lucrătorii transfrontalieri care, la intrarea în România din Ungaria, Bulgaria, Serbia, Ucraina și Moldova nu prezintă simptome asociate COVID-19; g) angajați ai operatorilor economici din România care efectuează lucrări, conform contractelor încheiate, în afara teritoriului României, la întoarcerea în țară dacă nu prezintă simptome asociate COVID-19 și dovedesc raporturile contractuale cu beneficiarul din afara teritoriului național; h) reprezentanții companiilor străine care au filiale/sucursale/reprezentanțe pe teritoriul național, dacă la intrarea pe teritoriul României nu prezintă simptome asociate COVID-19 și dovedesc raporturile contractuale cu entitățile economice de pe teritoriul național; i) persoanele care intră în România pentru prestarea unor activități de utilizare, instalare, punere în funcțiune, mentenanță, service a echipamentelor și tehnicii medicale, precum și a echipamentelor din domeniile științific, economic, apărare, ordine publică și securitate națională, dacă nu prezintă simptome asociate COVID- 6 19 și dovedesc raporturile contractuale cu beneficiarul/beneficiarii de pe teritoriul României; j) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare și ai altor reprezentanțe diplomatice acreditate la București, posesori de pașapoarte diplomatice, personalul asimilat personalului diplomatic, precum și membrii Corpului Diplomatic și Consular al României și posesorii de pașapoarte diplomatice și de serviciu, dacă la intrarea în România nu prezintă simptomatologie asociată SARS-CoV-2; k) angajații sistemului național de apărare ordine publică și siguranță națională care se întorc în România din misiuni executate în afara țării, dacă la intrarea în România nu prezintă simptomatologie asociată SARS-CoV-2.

(3) Persoanele care nu respectă măsurile de carantină/izolare la domiciliu vor fi introduse în carantină instituționalizată pentru o perioadă de 14 zile și obligate să suporte contravaloarea cazării și hrănirii pe perioada carantinei instituționalizate.

(4) Persoanele aflate în carantină instituționalizată la data de 15.05.2020, rămân în carantină în spațiile respective până la încheierea perioadei de 14 zile.

🔴15. (1) Se instituie, prin ordin al comandantului acțiunii, măsura carantinării unor clădiri, zone, localități la solicitarea comitetelor județene pentru situații de urgență, pe baza analizelor realizate de către direcțiile de sănătate publică și avizate de către INSP. (2) Măsurile de carantinare instituite pe durata stării de urgență și care nu au fost revocate se mențin în condițiile alin. 1.

🔴 16. Se menține închiderea temporară, totală sau parțială, a unor puncte de trecere a frontierei de stat, astfel: I. La frontiera româno-ungară: 1. Turnu, județul Arad (cu excepția circulației lucrătorilor transfrontalieri); 2. Salonta, județul Bihor – feroviar și rutier (cu excepția circulației lucrătorilor transfrontalieri pe cale rutieră); 3. Săcuieni, județul Bihor (cu excepția circulației lucrătorilor transfrontalieri); 4. Valea lui Mihai, județul Bihor – feroviar și rutier (cu excepția traficului feroviar de marfă); 5. Carei, județul Satu Mare. II. La frontiera româno-bulgară: 1. Negru Vodă, județul Constanța; 2. Lipnița, județul Constanța; 3. Dobromir, județul Constanța; 4. Zimnicea, județul Teleorman; 5. Turnu Măgurele, județul Teleorman; 6. Bechet, județul Dolj (cu excepția traficului de marfă). III. La frontiera româno-ucraineană: 1. Sighetu Marmației, județul Maramureș; 2. Isaccea, județul Tulcea. 7 IV. La frontiera româno-moldoveană: 1. Rădăuți-Prut, județul Botoșani; 2. Oancea, județul Galați. V. La frontiera româno-sârbă: 1. Porțile de Fier II, județul Mehedinți; 2. Drobeta-Turnu Severin, județul Mehedinți (cu excepția traficului de marfă); 3. Orșova, județul Mehedinți; 4. Moldova Nouă, județul Caraș-Severin; 5. Naidăș, județul Caraș-Severin; 6. Vălcani, județul Timiș; 7. Stamora-Moravița, județul Timiș – feroviar (cu excepția traficului de marfă); 8. Lunga, județul Timiș; 9. Foeni, județul Timiș; 10. Jimbolia, județul Timiș – feroviar (cu excepția traficului de marfă).

🔴17. (1) Începând cu data de 15.05.2020, este permisă circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în interiorul localităților, cu respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii infecției și evitarea formării grupurilor pietonale mai mari de 3 persoane care nu aparțin aceleiași familii.

(2) Cu aceeași dată se dispune redeschiderea parcurilor pentru public, cu excepția locurilor de joacă pentru copii și cu respectarea măsurilor generale de prevenire și protecție.

(3) Se instituie interdicția deplasării persoanelor în afara localității/zonei metropolitane cu următoarele excepții: a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi; b) deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat; c) deplasarea pentru realizarea de activități agricole; d) deplasarea pentru comercializarea de produse agroalimentare de către producătorii agricoli; e) deplasarea pentru îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate sau eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi; f) deplasarea pentru participarea la programe sau proceduri în centrele de tratament; g) deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie, îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul unui membru de familie; h) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță; 8 i) deplasarea pentru activități recreativ-sportive individuale desfășurate în aer liber (ciclism, drumeție, alergare, canotaj, alpinism, vânătoare, pescuit și altele) cu participarea a cel mult 3 persoane. j) deplasarea pentru participarea la evenimente familiale, cu un număr limitat de persoane și respectarea regulilor de distanțare socială; k) deplasarea pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu.

(4) La solicitarea instituțiilor abilitate cu exercitarea controlului respectării măsurilor stabilite pe timpul stării de alertă, situaţiile exceptate potrivit prevederilor alin (2) se justifică prin declarație pe propria răspundere.

🔴 18. (1) Se menține măsura suspendării cursurilor din toate unitățile și instituțiile de învățământ până la finalul anului școlar/universitar. (2) Se permite desfășurarea, după data de 02.06.2020, a unor activități de pregătire, pe o perioadă de 2 săptămâni, pentru elevii claselor terminale (a 8-a, a 12- a și a 13-a), precum și pentru organizarea examenelor naționale în condițiile respectării măsurilor de prevenire.

🔴19. Se menține coordonarea operațională a serviciilor de ambulanță de către inspectoratele pentru situații de urgență și a Poliției Locale de către inspectoratele de poliție din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, precum și măsurile dispuse cu privire la personalul medico-sanitar din cabinetele medicale ale unităților/instituțiilor de învățământ referitoare la punerea la dispoziția direcțiilor de sănătate publică, cu excepția perioadei 02- 12.06.2020, precum și în perioada desfășurării examenelor naționale.

🔴20. În situația stabilirii stării de alertă potrivit legii, pe durata acesteia, Ministerul Apărării Naționale sprijină, la cerere, Ministerul Afacerilor Interne cu personal și mijloace pentru: a) asigurarea pazei şi protecției unor obiective a căror protecție este asigurată de către Jandarmeria Română; b) transportul de efective, materiale şi tehnică pentru îndeplinirea misiunilor specifice; c) triaj epidemiologic, asistență medicală.

🔴21. Se menține posibilitatea angajatorilor de a dispune măsura de izolare preventivă la locul de muncă sau în zone special dedicate în care nu au acces persoane din exterior, pentru personalul care ocupă funcții esențiale pentru asigurarea funcționării producției, transportului şi distribuției energiei electrice şi gazelor naturale, a activităților de întreținere şi mentenanţă a echipamentelor şi instalațiilor specifice, precum şi a celorlalte activități de aprovizionare, respectiv extracție, producție şi procesare a resurselor şi materiilor prime şi/sau semiprocesate energetice necesare funcționării corespunzătoare Sistemului energetic național, în concordanță cu prevederile planurilor proprii de continuitate a activităților de bază

❗️Link Declarație pe propria răspundere❗️

AICI

Continua sa citesti
Click pentru a comenta

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Conferință de presă USR PLUS – Roman 19 septembrie

Publicat

pe

De

Continua sa citesti

Actualitate

Tânăr, independent și cu inițiativă – Vlad Peiu candidează la Primăria Târgu Neamț – INTERVIU

Publicat

pe

Vlad Peiu este un tânăr antreprenor, născut în orașul Târgu Neamț, ce s-a hotărât să aducă o schimbare în orașul său. În acest sens el a luat decizia de a candida pentru funcția de primar al orașului, în mod independent. Sunt soț, tată, antreprenor. Sunt sportiv și om cu frica lui Dumnezeu. M-am născut în Târgu Neamț și am trăit aici cea mai mare parte din viața mea. Pentru părinții mei sunt și voi rămâne mereu un copil. Când îmi țin copiii în brațe și mă uit la ei, mă simt un om bătrân și împlinit. Pentru toți cei din jurul meu, încerc mereu să fiu adultul responsabil de care au nevoie. Îmi este drag orașul nostru și vreau să îmi aduc aportul la dezvoltarea și modernizarea sa. Îl port cu mine în suflet oriunde mă duc și sunt mândru de rădăcinile mele.

În perioada 2001 – 2006 am urmat studiile Seminarului Teologic Liceal “Veniamin Costachi” de la Mânăstirea Neamț. Am făcut apoi facultatea de teologie la Universitatea Andrei Șaguna din Sibiu (2006-2010), apoi masteratul în Teologie și Istorie (2010-2012).

Am revenit acasă în 2012 și am început să mă implic în afacerea familiei prin preluarea activității pe numele meu și să lucrez în paralel ca instructor auto. Tot atunci m-am apropiat prima dată și de zona politică, îndemnat fiind de grupul de prieteni din jurul meu.

 

 

 

 

Întrebare: Ce te recomandă pentru funcția de primar?
Vlad Peiu:Îmi place să cred că sunt un om corect, modest, bine înrădăcinat și devotat oamenilor și orașului în care m-am născut și am crescut. Sunt o persoană energică și foarte implicată în tot ceea ce înseamnă viața comunității. Pentru că administrez o activitate într-un domeniu greu care cere multă precizie și atenție la detalii, mintea mea s-a format în felul acesta de-a lungul anilor, motiv pentru care observ cu ușurință neregulile din jurul nostru. Faptul că am călătorit destul de mult prin țări mult mai dezvoltate și am vizitat orășele mici sau chiar comune unde administrația era foarte performantă față de ceea ce se întâmplă la noi, mi-a deschis orizonturile și m-a făcut să realizez că soluții există, că putem face și noi mai mult și mai bine la noi acasă. Un primar nu trebuie să fie și economist și inginer și doctor. Nu trebuie să știe să facă munca tuturor celorlalți. Dar trebuie să aibă o viziune de ansamblu foarte bună și să știe ce să ceară oamenilor cu care lucrează.

Î: Cum te-a influențat experiența ta de viață să candidezi pentru această funcție?
V.P.:Administrarea unei localități, fie ea municipiu, oraș sau comună, nu este foarte diferită de administrarea unei activități private, domeniu în care am acumulat deja ani mulți de experiență. Analizezi situațiile, te consulți cu specialiști, apoi iei decizii, respectând legile. Analizezi, te consulți și iei decizii. Permanent. Sigur, în administrație regulile sunt specifice. Legile sunt specifice. E mult de citit, de studiat, de învățat. Dar în principiu, nimeni nu ajunge acolo gata pregătit pentru asta. Există școli de administrație publică, dar nu există „școală de primari”. Și tot ce înveți la un masterat spre exemplu, poate fi depășit cu ușurință de experiența în viața reală. La bază, un administrator e administrator, oriunde ar activa. În privat, dacă greșești, te costă. La stat, dacă greșești, oamenii își pierd încrederea în tine și nu te mai respectă. Eu cred că aș intra în pământ să-mi adreseze lumea pe stradă vorbe grele. Îmi plac provocările și administrarea unui oraș e una dintre cele mai frumoase provocari posibile. Pe mine nu mă interesează să trec pe cartea de vizită „Vlad Peiu – primar”, doar ca să mă uit la ea și să o admir. Și eu ca toata lumea îmbătrânesc și vreau să las ceva memorabil în urma mea. Să se vorbească frumos despre mine când nu voi mai fi. Copiii mei să meargă cu fruntea sus pe stradă în orașul lor, nu să se mute în alte zone ale țării sau peste hotare.

Î: Ce anume te-a determinat să te arunci in lupta electorală de unul singur și independent?
V.P.:Sunt independent, dar nu sunt niciodată singur. Politica asta de care mulți fug scârbiți, poate fi curată și poate propulsa o comunitate spre dezvoltare, dacă respecți câteva reguli de bun simț. Poți porni chiar de la cele 10 porunci creștine, care pot fi o piatră de temelie, mai ales într-un orășel cu credință cum e al nostru. Din păcate partidele politice pierd foarte ușor din vedere asta. Oamenii se „înhăitează” în jurul unor valori discutabile și a posibilităților de a face bani rapid, pentru ei și ai lor, fără foarte multă muncă și fără să le pese prea mult de ceea ce lasă în urma lor. Aud foarte des expresii ca „singur nu vei reuși să faci nimic. Independenții n-au nicio șansă”. Oare ce valorează mai mult, 2000 – 3000 de voturi sincere ale unor oameni care cred în tine, sau 15-20 de oameni așezați în jurul unei mese, reprezentanți ai unor grupuri de interese? Eu pariez mereu pe cetățeni, care dacă vor simți că au pe cineva la vârful primăriei de partea lor, vor prinde mai mult curaj și vor învăța să le ceară socoteală celorlalți. Și cred că într-un orășel ca al nostru, un număr mare de voturi, presupunând că ajungi acolo, trebuie să îți dea și ție curaj ca primar sau consilier și să te legitimeze peste orice altă grupare de interese. Iar dacă vom ajunge în punctul în care să îmi fie blocate proiecte benefice pentru oraș sau voi constata abateri ale aparatului administrativ de la bunele practici, tentative de a „dedica” lucrări la suprapreț unora sau altora, nu voi ezita să îi expun pe acești oameni public, din calitatea de primar și să cer sprijinul presei naționale, autorităților și cetățenilor care mi-au acordat încrederea lor direct, pe persoană fizică, fără partid sau grupuri de interese. Cu o politică transparentă și transmisii live de la toate deciziile, vă asigur că orașul și cetățenii care vor ști în orice moment ce se întâmplă cine lucrează în favoarea lor și cine nu, vor avea doar de câștigat.

Î: Faptul că ești un candidat tânăr este un avantaj sau un dezavantaj pentru aceasta funcție?
V.P.:Sunt tânăr și nu sunt chiar atât de tânăr în același timp. În anii 20 ai vieții încă mai încerci să descifrezi lumea. După pragul de 30, lucrurile încep să se așeze. Bagajul de cunoștințe și experiență se sedimentează. Cred că între 30 și 40 de ani e momentul ideal să faci un pas în față, pentru că poți empatiza ușor cu toată lumea. Îți vezi părinții și alte cunoștințe cu care ai crescut încărunțind, le înțelegi problemele, înțelegi către ce te îndrepți și tu la rândul tău și vrei să îi ajuți. Înțelegi destul de ușor prin ce trec familiile tinere, cu vârste și preocupări apropiate de ale tale, cu copii, nevoia unei locuințe, a unui venit stabil. E destul de ușor să privești și către cei care vin din urmă și termină școli, pentru că nu a trecut foarte mult timp de când erai ca ei. Și nu în ultimul rând, privesc la copiii mei. Și vreau să îi văd crescând aici fericiți, construindu-și propria lor poveste, nu să îi văd de 2 ori pe an, așa cum îmi văd spre exemplu sora, stabilită peste hotare. Cred că părticele mici din povestea mea de viață se regăsesc în fiecare din cetățenii acestui oraș. Iar eu la rândul meu, cred că mă regăsesc acolo unde se intersectează poveștile tuturor. De asta am decis să fac pasul în față, chiar conștient fiind că nu va fi deloc ușor.

Î: Care e cel mai important proiect pe care vrei sa îl dezvolți pentru orașul Târgu Neamț?
V.P.:Așa cum am spus deja, campania mea nu va fi una bazată pe promisiuni, chiar cu riscul de a pierde teren în fața altor candidați care promit diverse minunății. Când vii după o administrație netransparentă, este foarte dificil să știi exact ce vei găsi acolo și care vor fi limitele. Bănuiala mea și nu doar a mea, este că problemele sunt numeroase, așa cum parțial ele rezultă și de prin rapoarte de la Curtea de Conturi, din cheltuieli discutabile ce pot fi urmărite în SICAP sau din lipsa de transparență a unora atunci când sunt întrebați pe ce se cheltuie banul public. Unii par chiar deranjați. Că orașul e foarte îndatorat în momentul acesta, cred că nu mai e o surpriză pentru nimeni. Dacă eu acum mă apuc să promit că voi face de toate și nu îmi țin promisiunile, nu voi fi cu nimic mai bun față de ei. Pot să vă spun în schimb care este viziunea mea și unde mi-aș dori să ajungem împreună. Proiectul nu e unul singur, deoarece consider că direcțiile în care e necesară o dezvoltare accelerată sunt mai multe.
Îmi doresc să reformăm în primul rând administrația și când spun asta, contrar unor opinii, nu vreau să dau oamenii afară. Da, aparatul bugetar este sufocat, dar îngroșarea șomajului într-un orășel și așa sărac, nu e niciodată o soluție. Răul făcut nu poate fi îndreptat cu un rău și mai mare. Dar vreau să reorganizez administrația pe alte principii în schimb și să o eficientizez. Vreau ca oamenii să lucreze mai eficient, să le facă plăcere să vină la serviciu și să lucreze pentru cetățean. Și pentru asta, în primele săptămâni de activitate, voi realiza un studiu pentru a înțelege din interior, atât necesitățile cetățeanului, cât și nevoia reală a alocării de funcționari pe diverse ramuri.
Un alt plan al meu ține de informatizare. Pornind de la administrație până la diverse alte servicii publice sau private, totul trebuie să fie interconectat și populația să poată rezolva cât mai multe probleme din fața unui PC, pe tabletă, pe telefon sau prin intermediul unor standuri cu touch screen special destinate. Trece și 2020 acuși, nu mai avem nicio scuză să nu ne îmbunătățim și noi viața utilizând tehnologiile disponibile.
Doresc să acord o atenție deosebită felului în care arată orașul. Vreau să arate și să se simtă ca o stațiune. Vreau un trafic fluid, fără blocaje, terase, piatră cubică, grădini pe verticală și copaci cu flori, aer curat, pe străzi să miroasă a curățenie cum miroase a conifere dimineața în Iași când se spală drumurile (nu știu ce soluții pun în apă dar mă voi interesa) și să existe opțiuni multiple de petrecere a timpului liber pentru toți cei care vin să ne viziteze și să cheltuie bani la noi în oraș. Vreau ca atunci când o familie din Bacău, Suceava, Iași sau orice alt județ din jurul nostru se trezește sâmbătă dimineața și se întreabă „unde mergem în acest weekend?”, Târgu Neamț să fie în primele 5 în topul preferințelor. Să fie acea minune de oraș care în cele din urmă a reușit să facă transformarea, în ciuda tuturor obstacolelor de până acum. Asta este ambiția mea. Acolo vreau să ajungem.
Nu în ultimul rând, mă voi implica activ și voi căuta personal să atrag investitori care să creeze locuri de muncă în zona noastră. Este drept că nu intră în obligațiile primarului, dar ca primar dacă ești bine intenționat, nu ai voie să te folosești de scuza asta. E inadmisibil ca după 8 ani să te lauzi cu locurile de muncă oferite la stat (deci prin îngroșarea aparatului bugetar) și 2 supermarketuri care oricum veneau și singure, că expansiunea e parte din planul lor.”

Î: Cine te-a determinat și susținut in a face acest pas important din viața ta?
V.P.:Așa cum este și normal, decizia a fost a mea. Dar am cântărit mult toate părerile celor din jur, în special ale familiei și ale prietenilor. Nu ascund faptul că am oscilat. Am ezitat. Am analizat cu atenție și situația orașului și îmi este puțin teamă de ce voi găsi odată ajuns în primărie. Aș minți să spun că nu-mi e frică de un eventual eșec. Dar cred că tocmai această frică și preocuparea permanentă ca lucrurile să iasă bine mă vor ține mereu focusat și mă vor împinge în cele din urmă spre performanță. Așa pățesc în activitatea profesională. Așa pățesc și în activitatea sportivă. Văd în jurul meu că unii consideră că au câștigat deja. Și manifestau atitudinea asta chiar cu luni de zile înainte de alegeri, sperând probabil să influențeze nehotărâții să stea acasă, pe modelul „de ce să mai merg eu să îi dau votul lui X, că oricum nu are șanse, tot Y câștigă”. Eu le urez mult succes tuturor, le recomand să fie cumpătați în afirmații, maturi, echilibrați, să dea dovadă de sportivitate și să nu uite că un mandat de primar nu „ți-l iei” ci ți se oferă sau nu, după caz, de către cetățeni, în ziua alegerilor.

Î: Cum câștigi încrederea oamenilor și prin ce îi convingi să te voteze?
V.P.:Aș avea câteva argumente în favoarea mea, transparența și sinceritatea fiind printre cele mai importante. Dar înainte de asta, permiteți-mi vă rog să punctez câteva lucruri care mă apasă. Și trebuie să le spun, pentru că altfel nu le spune nimeni. Sunt mulți cei care spun „îl votez pe actualul primar că tot a mai făcut câte ceva în 2 mandate. Ceilalți ce au făcut?”. Și asta se întâmplă în multe locuri din țară, nu doar la noi. Aș vrea să mă asigur că toată lumea înțelege că domnul primar în 8 ani, lucrurile pe care le-a făcut, bune sau rele, multe sau puține, le-a făcut pentru că avea obligația legală să le facă. Pentru că așa spunea contractul său de muncă și fișa postului. A fost 8 ani de zile salariatul nostru al tuturor, deci orașul l-a plătit cu salarii foarte generoase lună de lună să facă toate astea, nu le-a făcut din pasiune, ca pe un hobby al domniei sale. Fie doar și pentru aceasta, din punctul meu de vedere, cum ghidul campaniei electorale interzice cheltuirea sub orice formă a banului public pentru a promova imaginea unui candidat, prin extensie, nici lucrările realizate din bani publici în exercițiul funcțiunii nu ar trebui folosite ca palmares pentru a-i da ceea ce noi numim în sport „un avans la start” candidatului respectiv. Pentru că în felul acesta, pot exista oameni mai buni, bine intenționați, dar care într-o astfel de competiție nu au nicio șansă. Cinstit acum, cum să concurezi cu 8 ani de cheltuit banul public? Și acum vă explic motivul pentru care am făcut această paralelă – pentru ca o competiție să fie corectă, domnul primar trebuie să se raporteze la toți ceilalți candidați, așa cum s-a prezentat domnia sa în fața electoratului înainte de primul său mandat și așa cum arăta implicarea domniei sale în viața civică a orașului la momentul 2012, din ipostaza de simplu cetățean – cum suntem noi toți ceilalți. Era domnia sa la fel de implicat ca unii dintre noi în viața orașului înainte de a fi primar? Poate da, poate nu, e discutabil. Ne poate da domnia sa vreun exemplu de proiect de care și-a legat numele înainte de a candida pentru prima data? Aș crede că nu. Eu m-am implicat cu drag în multe activități benefice comunității, de la campanii de curățenie, la clipul de promovare și coroana expusă în Cetate și toate astea cu mult timp înainte de campanie, fără să caut vreun beneficiu la schimb, ci pentru că așa am simțit eu. Nu am în jurul meu grupuri de interese. Ceea ce fac, fac din dragoste pentru orașul natal, din resurse proprii, obținute prin munca mea în afara aparatului bugetar. Resurse pe care puteam alege să le cheltui altfel și nimeni n-ar fi avut ce să spună. Dar am ales să fac lucrurile astea. Am ales să fiu așa. Și chiar și după alegeri, voi continua să fiu același Vlad pentru toată lumea, indiferent de rezultate. Că e până la urmă o competiție. În competiții uneori pierzi, alteori câștigi. Iar viața și viitorul meu nu depind de această cursă electorală, deoarece sunt un om cu o stabilitate profesională și venituri decente în mediul privat. În situația în care voi câștiga, implicarea mea de până acum poate fi dusă la un alt nivel. Și sunt convins că la nivelul respectiv, foarte multe lucruri bune pot să se întâmple.

Î: Și nu în ultimul rând, care sunt cele mai mari probleme ale orașului și ce vei face tu pentru a le rezolva?
V.P.:Aici ne-ar mai trebui încă vreo 3 interviuri ca să reușim să punctăm tot. Problemele identificate sunt multe, de la infrastructură și aspectul general al orașului, la lipsa locurilor de muncă și a oportunităților de antreprenoriat, de la veșnica problemă a cerșetoriei și mai nou violență stradală la fuga masivă a tineretului din zonă și îmbătrânirea accentuată a populației, de la bătăi generale cu șipca pe sensul giratoriu la spitalul vedetă de can-can sau alte subiecte care nu ne fac deloc cinste în presa națională. Dar cel mai grav mi se pare atunci când văd oameni care ar fi trebuit prin natura activității lor să rezolve toate aceste probleme că ignoră toată critica publicului și mimează că totul este absolut în regulă și trebuie continuat așa, cu mesaje de tipul „Keep calm & continuăm”. În ciuda felului în care încearcă unii să cosmetizeze situația în prag de alegeri, ca să dea bine în campanie, lucrurile nu sunt deloc roz la Târgu Neamț. Și dacă nu ne trezim, dacă nu conștientizăm toată paguba din ultimii ani, dacă alegem să continuăm pe acest drum, îmi este foarte teamă pentru felul în care vor arăta lucrurile peste încă 4 ani. Sau peste 8. Și îmi mai este teamă că atunci va fi prea târziu să mai reparăm ceva. Așadar, îndemnul meu este unul la responsabilitate. Și mesajul meu este simplu: Unica mea promisiune este că voi lucra cu voi și pentru voi. Atunci când administrația e dedicată cetățeanului, pentru toate problemele se găsesc soluții, așa cum vin, atunci cînd vin.

 

Continua sa citesti

Actualitate

Aniversarea celor 4 ani de existenta a showroom-ului FEREASTRA ADF Târgu Neamț

Publicat

pe

De

Experienta acumulata

Peste 25 ani de angajamente si promisiuni respectate, peste 25 ani in continua dezvoltare, peste 25 ani de investitii in tehnologie si capitalul uman, peste 25 ani au trecut de cand oferim clientilor nostri cele mai bune produse si servicii, peste 25 ani in care am castigat increderea a mii de clienti.

Toate acestea permit beneficiarilor nostri sa afirme ca au avut intotdeauna siguranta unei alegeri corecte.

Despre noi

Pentru ca prioritatea noastra este satisfactia clientilor, ADF te insoteste de peste 25 de ani in alegerea ferestrelor si usilor pentru casa ta. ADF inglobeaza productia completa a ferestrelor si usilor din PVC si productia geamului termoizolant, servicii de consiliere, transport si montaj prin reteaua sa integrata de showroom-uri proprii si parteneri atat in Romania, cat si in Europa.

Furnizori de top

Pentru ca obiectivul nostru este sa iti oferim cele mai bune ferestre si usi din PVC, alaturi de noi in productia de tamplarie PVC si geam termoizolant sunt partenerii nostri: SALAMANDER, MACO, SAINT-GOBAIN.

Retea integrata

Pentru ca fiecare proiect este o referinta pentru noi, este esential sa fim aproape de tine in fiecare etapa a procesului de achizitie. Astfel, consilierii nostri tehnici si de vanzari, prin experienta si pregatirea lor, iti ofera solutia potrivita din punct de vedere constructiv, tehnic si financiar.

Servicii

Pentru ca o fereastra de calitate este pusa in valoare doar printr-un montaj corect, echipele noastre specializate executa montajul ferestrelor si usilor in conformitate cu cataloagele tehnice si cerintele din constructii. Transportul este asigurat de catre ADF in conditii de maxima siguranta prin flota proprie.

Garantie produse

Pentru ca iti garantam calitatea, produsele noastre beneficiaza de garantii de pana la 5 ani. In plus, ai posibilitatea de a opta pentru serviciul de garantie extinsa de pana la 10 ani. Toate produsele noastre sunt insotite de certificate de garantie. Acestea, precum si toate certificarile obtinute de catre ADF, reprezinta dovada angajamentului nostru in ceea ce priveste calitatea.

Se împlinesc 𝟒 𝐚𝐧𝐢 de la inaugurarea showroom-ului FEREASTRA ADF Târgu Neamț. Felicitări echipei Ava Dol Cons și succes în continuare!
La mulți ani!

Publicată de Fereastra ADF pe Vineri, 11 septembrie 2020

Continua sa citesti

Popular